Onze visie

OBS De Fuut, leren met lef!

Op De Fuut zijn leerlingen en leerkrachten continu in beweging, letterlijk en figuurlijk. Wij bieden eigentijds onderwijs vol avontuur. Leerlingen hebben zelf de regie over hun eigen leerproces. Met ondersteuning van de leerkracht bepalen leerlingen hun eigen leerdoelen die passen bij hun eigen belevingswereld, talenten en leerstijl. Zo komen ze tot goede leerresultaten en gaan ze met lef en open vizier hun toekomst tegemoet.

Met elkaar vormen leerlingen, leerkrachten en ouders een sociale gemeenschap die de leerlingen een veilige basis bieden met vertrouwen in en respect voor elkaar. De dag start en eindigt in een eigen vaste groep, met dezelfde leerlingen en de leerkracht. Daarnaast organiseren de ondernemende leerkrachten samen met leerlingen, ouders en partners groepsdoorbrekende en schooloverstijgende activiteiten.

In ons vernieuwde gebouw en de bijbehorende buitenruimte dagen wij leerlingen op een natuurlijke wijze uit meer te bewegen. Niet alleen tijdens de gymlessen, maar gedurende de gehele schooldag; voor, tijdens, tussen en na de lessen. Dit stimuleert een gezonde leefstijl en heeft een positief effect op de cognitieve ontwikkeling. Hieronder verstaan wij ook gezond gedrag, daarbij denken wij aan gezonde voeding.
Voor meer informatie klik hier.
Zo zijn onze leerlingen klaar om nu en straks volop mee te doen in de samenleving.

Onderwijsconcept
Onze visie is vertaald naar een onderwijsconcept met de volgende thema's:
OBS De Fuut:
  • Waar het leren leuk is!
  • Waar elk individu er toe doet.
  • Waar in teamverband wordt geleerd en gewerkt
  • Waar de leerling eigenaarschap heeft over het eigen leerproces:
  • Waar je je talenten ontplooit
  • Die meebeweegt met de toekomst
Klik hier om te kijken wat deze thema's concreet inhouden.

Kernwaarden
Wij werken vanuit vijf kernwaarden: Meer informatie over onze school, onderwijsvisie en jaarkalender vindt u in onze schoolgids.