Muziekschool Waterland

In het kader van ''Cultuur met Kwaliteit'' hebben vakdocenten cultuurlessen gegeven aan de leerlingen. Verder krijgen de leerlingen van groep 7/8 in het schooljaar 2022/2023 elke maandag instrumentale muzieklessen van verschillende docenten van de muziekschool Waterland. Er kan gekozen worden uit verschillende instrumenten. Tijdens de eerste les maken ze kennis met de verschillende instrumenten, waar zij vervolgens een keuze uit maken.
De instrumenten worden door de leerlingen mee naar huis genomen om ook thuis te kunnen oefenen.
Alle muzieklessen zijn gratis; zij worden gesubsidieerd door de gemeente Waterland.

"Er is veel klasoverstijgende samenwerking met uitdagende en originele thema's."

"Kinderen worden erg betrokken bij hun eigen leerdoelen en voortgang. De school neemt het serieus als kinderen een probleem met een vak hebben en de lieve juffen bieden dan goede ondersteuning."