Avontuur

Leren met lef!

Op De Fuut gaat iedereen het avontuur aan om te leren. Iedereen wordt telkens uitgedaagd om te kijken wat hij wil bereiken, wat hij al weet en wat er nodig is om verder te komen. Wij bieden daarvoor een rijke leeromgeving die voortdurend prikkelt om onderzoekend te leren. Dat vraagt om ondernemerschap. Eigen onderzoeksvragen vaststellen en op zoek gaan naar en het zelf creëren van oplossingen. Hierbij durf je risico's te nemen, want we leren door vallen en opstaan. Als het niet lukt zoeken we hulp bij elkaar en werken we samen aan de oplossing. De ouders nemen we mee in ons avontuur en laten we goed zien waarmee we allemaal bezig zijn. Soms kunnen we de kennis en ervaring van ouders goed gebruiken om onze doelen te halen en nodig we ze uit om ons te komen helpen.

Leerlingen aan het woord

"Ik vind drie dingen goed aan de school."

"1. Je ziet goed met welke doelen je bezig bent 2. Het is kleurrijk 3. Leuk dat je veel dingen doet met verven en dat soort dingen."